مراسم بزرگداشت نخستين سالگرد عروج ملكوتي حضرت آيت الله احمدي فقيه يزدي در قم برگزار شد .


هم زمان با ایام شهادت حضرت حمزه سیّدالشّهداء(علیه السّلام)، بزرگداشت نخستین سالگرد عروج آیت الله العظمی احمدی فقیه پنج شنبه هفته گذشته باحضور بيوت مراجع .علما وروحانيون .مسئولان استان قم ومردم قدر شناس قم ويزد در مسجد فاطمیه (علیهاالسّلام) قم (مسجد آیت الله العظمی بهجت) برگزار شد.


در این مراسم که نمایندگان بیت امام و مقام معظّم رهبری، حضرات آیات عظام شبیری زنجانی و سیّدعبّاس مدرّسی یزدی، حضرات آیات امینی، محقّق داماد، محفوظی، موحّدی ابطحی اصفهانی و وافی تولیت مسجد مقدّس جمکران، وبیوت آیات عظام بروجردی، گلپایگانی، وحیدخراسانی و صافی گلپایگانی، حجت الاسلام بنایی نماینده مردم قم و جمعی از مدیران و مسؤولان استان حضور داشتند، یاد و خاطره آن مرجع فقید گرامی داشته شد.


حجت الاسلام و المسلمین میرلوحی استاد حوزه ودانشگاه در این آیین با اشاره به مقام ارزشمند عالمان و فرهیختگان دینی از دیدگاه قرآن، خاطرنشان کرد: قرآن کریم در مقابل توصیه به جهاد و مبارزه در برابر دشمنان، بسیج فکری و فرهنگی را نیز به شدّت توصیه کرده است.


حجت اسلام ميرلوحي در بخش ديگري از مطالب خود عنوان كرد:علمای ربّانی را مطابق روایات معصوم(ع) زمامدار قلوب شیعیان همانند ناخدای کشتی عنوان کرد و ارزش آن ها را شدیدتر و عظیم تر از هزاران عابد و کسب علم و معارف توسط آیت الله معظّم احمدی فقیه از کودکی و در محضر پدر همراه اخوان خود، معظّم له را فقیهی والامقام و بزرگ و مجتهدی جامع پديد اورد.


وي در ادامه: یکی از حصون اسلام و اساطین علم و حوزه های علمیه، جامع فضایل و از پهلوانان عرصه جهاد و اجتهاد و فضیلت عنوان کرد و از نکات برجسته زندگی کوتاه امّا با برکت ایشان، مجهول القدر بودن را بیان نمود.


وی در پایان حرم های اهل بیت(ع) را نوامیس دینی شیعه عنوان کرد و از عموم علما و مردم برای پاسداشت 8 شوّال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع(علیهم السّلام) دعوت نمود.


خاطر نشان ميگردد:از نكات برجسته زندگی علمی اين عالم ربانی، احيای «سنّت جماعت در نماز عيد سعيد غدير خم» است كه در زمان معاصر، آن را به طرز باشكوهی احيا و اقامه كردند.


يادآور می‌شويم، مرحوم آيت‌الله العظمی احمدی فقيه يزدی‌(ره) در شهريورماه سال 89 و همزمان با ليالی قدر و ايام ضربت خوردن و شهادت اميرمؤمنان حضرت علی(علیه السّلام) در سن 61 سالگی به ديدار معبود شتافت.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا